Tuplaa verkkokaupan trafiikki!

Kerää parhaat vinkit lisämään verkkokauppasi kävijämäärät uudelle tasolle!

Verkkokauppojen välinen kilpailu markkinaosuuksista kiristyy samalla kun markkinat yhtenäistyvät ja kuluttajien luottamus yli rajojen tapahtuvaan kaupankäyntiin kasvaa. Verkkokaupan tärkein onnistumisen elementti on kävijäliikenne – ilman mahdollisia asiakkaita et voi myydä.

Verkkokauppa käynnistetään turhan usein hiomalla sivujen sisältö, tuotekuvaukset ja sivurakenne valmiiksi. Ongelmat liiketoiminnan kanssa huomataan vasta, kun verkkokauppa on ollut kuukauden toiminnassa ja kauppa ei käy toivotusti, eikä kaupassa käy riittävästä kävijöitä, jotta myyntitavoitteet voisivat toteutua. Näiden kolmen markkinointikanavan valjastaminen kävijäliikenteen kasvattamiseksi mahdollistaa myyntitavoitteeseen pääsyn. Kerää parhaat vinkit ja varmista verkkokauppasi kasvu!

Keino 1.  Lisää liikennettä verkkokauppaan orgaanisesti

Uusien kävijöiden saaminen onnistuu parhaiten varmistamalla, että hakukoneet löytävät sivusi ja arvostavat niiden sisältöä. Tässä tekstissä keskitymme Googlen hakukoneeseen.

Verkkokauppa nousee orgaanisissa hauissa korkeammalle, kun sivut sisältävät mahdollisimman paljon

  • Laadukasta, asiakasta puhuttelevaa tekstiä.
    Älä ikinä kopioi tuotekuvauksia suoraan valmistajan, maahantuojan tai toisen verkkokaupan sivuilta. Valmistajan käyttämät sanat eivät useinkaan ole niitä joilla asiakkaasi tuotetta hakukoneista etsivät. Muokkaa siis tuotteiden kuvaukset sellaisiksi, jotka sisältävät hakusanoja hakusanatutkimuksestasi. Suoraan muualta kopioitu sisältö on myös vaarallista koska se ei ole uniikkia. Google tunnistaa aikaleimoilla indeksoimansa sisällön ja rankaisee sivustoja, jotka kopioivat sisältöä. Parhaan tuloksen saat, kun kirjoitat tuotekuvausta vähintään noin 10 riviä. Tällöin Google ymmärtää sivun sisällön tuottavan lisäarvoa ja sisältävän oikeaa tietoa tuotteesta
  • Hakusanatutkimuksessa löydettyjä hakusanoja
    Muista käyttää puhekieltä ja unohtaa jargon. Lenkkitossut, sykevyö tai harmaa pyyhe voivat olla parempia sanoja kuin juoksujalkineet, urheilumittari tai kylpyhuonetekstiili

Googlea varten teksti on oleellisessa osassa. Kuvat ovat myös tärkeitä, mutta pääpaino kuitenkin tekstillä. Hakukone kun ei ymmärrä kuvan sisältöä.

Keino 2 – Lisää liikennettä verkkokauppaan markkinoinnin keinoin

Lisää liikennettä verkkokauppaan saadaan myös maksetuilla mainoksilla sekä aktiivisuudella sosiaalisessa mediassa. Markkinointiin on monia keinoja, riippuen kohderyhmästä, tuotteesta, markkina-alueesta, sekä markkinointiin varatusta budjetista.

Verkkokaupan markkinointisuunnitelmaan kannattaa lisätä useampaa markkinoinnin muotoa ja kohdistaa toimenpiteitä niihin toimenpiteisiin, jotka tuottavat tulosta. Yleisesti käytettyjä keinoja ovat muun muassa.

  • Hakusanamainonta (Google, Bing)
  • Facebookin, Instagramin, Twitterin, Youtuben ja LinkedInin postaukset, sponsoroidut postaukset, kilpailut, äänestykset ja tägäykset.
  • Display ja Affiliate -markkinointi
  • Perinteiset markkinointimuodot (printti ja suora) ovat edelleen joissain kohderyhmissä hyviä keinoja
  • Muitakin some-kanavia on paljon, kuten esim. Pinterest, Snapchat ja Periscope
  • Verkkokaupassa kuitenkin tärkein ja tehokkain keino on kasvattaa omaa uutiskirjelistaa, jonne tietoa tuotteista ja kampanjoista lähetetään. Kiinnostuneille asiakkaille on nopeampaa myydä lisää kuin täysin uuteen kohderyhmään. Muista kuitenkin GDPR:n vaatimukset kuluttajille ennakkosuostumuksen antamisesta sähköpostiviestintään.

Keino 3 – Lisää liikennettä verkkokauppaan vaikuttajamarkkinoinnin keinoin

Uusin markkinoinnin muoto, etenkin diginatiivien keskuudessa, on vaikuttajamarkkinointi. Vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti erittäin tehokas keino lisätä myyntiä ja tietoisuutta kohderyhmässä. Vaikuttajamarkkinointia kutsutaan myös suosittelumarkkinoinniksi.

Vaikuttajamarkkinointi voidaan jakaa karkeasti kahteen:

  • Orgaaninen vaikuttajamarkkinointi
    Jaamme kokemuksiamme, suosittelemme, vaikutamme, kysymme apua ja vinkkejä, verkostoidumme ja postaamme kuvia ja kommentteja sosiaalisiin kanaviin (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, blogit jne). Samaan aikaan me käyttäjinä kuulemme ja näemme kiinnostavia tuotteita ja paikkoja, ja näin vaikutumme ostamaan tai suunnittelemaan ostamista
  • Maksettu vaikuttajamarkkinointi
    Vaikuttajamarkkinointia voidaan tehdä myös maksetusti käyttämällä apuna tunnettuja bloggaajia ja tubettajia, sekä mielipidevaikuttajia. Verkkokauppa voi edistää orgaanista vaikuttajamarkkinointia helpottamalla käyttäjien postauksia erilaisilla kampanjoilla ja hästägeillä sekä pyytämällä käyttäjiltä tuotearvosteluja ja suosituksia.

Kävijät, kävijät ja kävijät

Verkkokaupan myynti on suoraan sidoksissa sivukävijöiden määrään. Kohti kasvua päästään lisäämällä kävijöitä ja toisaalta parantamalla kävijöiden ostamiseen päätymisprosenttia. Lue lisää blogistamme miten verkkokaupan konversiot saadaan kasvuun.

Voit vapauttaa aikaasi olennaiseen ulkoistamalla verkkokauppasi varastointi ja logistiikka.
Jätä yhteystietosi alla ja lopeta varastotetris!

Jäikö jokin askarruttamaan?

Kysy rohkeasti, kerromme mielellämme lisää!

Pyrimme vastaamaan kaikkiin kysymyksiin 24 tunnin kuluessa!

Tämä sivusto käyttää evästeitä palvelujemme tuottamista varten. Käyttämällä sivustoamme, sinun oletetaan lukeneen ja ymmärtäneen Tietosuojakäytäntömme, jossa kerrotaan mm. evästeiden käytöstä ja miten näiden käyttö voidaan estää.