Asiakaspalautusten käsittely


Siinä tapauksessa, että lähetys palautuu varastolle, joko noutamattomana lähetyksenä tai aktiivisena lähettäjän palautuksena (”asiakaspalautus”), muodostetaan alkuperäiselle tilaukselle ns. palautustilaus. Jos tilaukselle on muodostettu palautustilaus, alkuperäisessä varastolta lähteneessä tilauksessa on merkintä. Merkintä näkyy tilauslistassa, sekä näkymässä, jossa tilausta voi muuttaa.

Merkittävää on huomata, että Nettivarastolle voi ilmoittaa saapuvasta palautuksesta tekemällä uuden palautustilauksen ja asettamalla sen odottamaan (WAITING tila). Palautustilauksen tekeminen ei kuitenkaan ole pakollista, vaan Nettivarasto luo palautustilauksen itse aina palautuksen saavuttua varastolle, ellei palautusta ole jo valmiiksi tehty.

 

Palautustilauksen luominen itse

Jos tiedät, että tilaus on palautumassa, sinulla on mahdollisuus luoda siitä palautustilaus. Tällöin voit kirjoittaa Nettivarastolle esimerkiksi ohjeita, jotka toteutetaan, kun palautus lopulta saapuu varastolle. Palautustilaus luodaan seuraavalla tavalla:

  1. Avaa alkuperäinen tilaus, josta haluat tehdä palautuksen
  2. Paina nappia ”luo palautus”
  3. Täytä palautustilaukselle tarvittavat tiedot:
    • Mistä palautus saapuu
    • Mihin varastolle palautus on palautumassa
    • Muut lisäohjeet
  4. Tallenna palautustilaus WAITING tilaan.

Kun palautus lopulta saapuu varastolle, varasto käsittelee palautuksen ja asettaa sen joko RETURNED tai INSTOCK tilaan. Jos olet tilannut ilmoituksen palautuvista tilauksista, saat ilmoituksen sähköpostiisi, kun varastolle saapuu palautus.

 

Palautustilauksen tilat

Palautustilauksissa on neljä eri tilaa. Ne ovat:

  1. DRAFT: Muokkaustila, jossa palautustilausta voi vielä muuttaa
  2. WAITING: Tilaus on palautumassa varastolle. Tallenna palautustilaus aina tähän tilaan.
  3. RETURNED: Palautus on saapunut varastolle. Palautus voi jäädä RETURNED tilaan, jos siinä olevia tuotteita ei hyllytetä takaisin hyllyyn.
  4. INSTOCK: Palautus on saapunut varastolle ja palautukselta on hyllytetty vähintään 1 tuote takaisin hyllyyn.

 

Takaisin kaikkiin ohjeisiin

 

Jäikö jokin askarruttamaan?

Kysy rohkeasti, kerromme mielellämme lisää!

Pyrimme vastaamaan kaikkiin kysymyksiin 24 tunnin kuluessa!

Tämä sivusto käyttää evästeitä palvelujemme tuottamista varten. Käyttämällä sivustoamme, sinun oletetaan lukeneen ja ymmärtäneen Tietosuojakäytäntömme, jossa kerrotaan mm. evästeiden käytöstä ja miten näiden käyttö voidaan estää.