Tuote vaurioituu kuljetuksessa – toimintaohje


Vaikka Nettivarasto pyrkii pakkaamaan tuotteet aina asianmukaisesti, ajoittain kuljetuksessa rikkoontuu tuotteita.

 

Toimintaohje rikkoontumistapauksissa

  1. Pyydä loppuasiakasta ottamaan valokuva sekä rikkoontuneesta että pakkausmateriaalista, jota on käytetty.
  2. Pyydä loppuasiakkaalta raportti / kommentit miksi rikkoontuminen on tapahtunut.
  3. Lähetä kuvat ja raportti Nettivaraston asiakaspalveluun. Esitä samassa vaurion määrä ja oma näkemyksesi siitä mikä taho on vastuussa vauriosta.
  4. Nettivarasto käsittelee asian 1-3 päivän aikana. Nettivarasto voi myöntää maksuttoman uuden tavaran lähetyksen ja/tai korvauksia tuotteesta. Tai Nettivarasto voi lähettää korvausvaatimuksen kuljetusyhtiölle.
  5. Jos asiakkaalle tulee lähettää korvaavaa tavaraa, voit tehdä jälkitoimituksen itse järjestelmään uuden lähetyksen nopeuttamiseksi.

 

Vastuut

Pääsääntöisesti vastuu rikkoontuneesta tavarasta on kuljetusyhtiöllä. Kuljetusyhtiölle voidaan esittää reklamaatio joko omatoimisesti tai Nettivaraston tekemänä. Kannattaa huomioida, että jos lähetys ei ole vakuutettu (yleisesti lähetykset eivät ole vakuutettuja), kuljetusyhtiöiden vastuu voi olla rajallinen.

Siinä tapauksessa, että lähetys on selvästi puutteellisesti pakattu, on vastuu Nettivarastolla. Näissä tapauksissa Nettivarasto lähettää uuden lähetyksen maksuttomasti ja korvaa vaurion aiheuttamia kuluja.

 

Takaisin kaikkiin ohjeisiin

Jäikö jokin askarruttamaan?

Kysy rohkeasti, kerromme mielellämme lisää!

Pyrimme vastaamaan kaikkiin kysymyksiin 24 tunnin kuluessa!

Tämä sivusto käyttää evästeitä palvelujemme tuottamista varten. Käyttämällä sivustoamme, sinun oletetaan lukeneen ja ymmärtäneen Tietosuojakäytäntömme, jossa kerrotaan mm. evästeiden käytöstä ja miten näiden käyttö voidaan estää.