WooCommerce integraation asentaminen

On kaksi tapaa asentaa integraatio WooCommerceen, joko WooCommercen puolella lisäosa, tai asentaa integraatio myOGOn puolella. Jos olet jo asentanut lisäosan WooCommerceen, voit myös lisätä integraation myOGOn puolella. Molemmat integraatiot voivat olla asennettuna yhtäaikaa, tai voit poistaa lisäosan käytöstä. Jos myyt tuotteita EU:n ulkopuolelle, suosittelemme asentamaan molemmat. Lisäosa siirtää tuotteiden tullitiedot automaattisesti myOGOon, integraatiossa myOGOn puolella ei ole vielä tätä ominaisuutta. MyOGOn puolella asennetussa integraatiossa taas on mahdollisuus tuotteiden ja tilausten hallintasivuun, jota ei pelkällä lisäosan asennuksella ole saatavissa. Lue lisää verkkokaupan tuotteiden hallintasivusta.

 

Asenna integraatio myOGOssa

 

Mene WooCommerce-asetuksiin, Advanced-välilehdelle ja klikkaa REST API. Lisää API avain. Lisää avaimelle nimi ja anna permissions-kohtaan lupa lukea ja kirjoittaa. 

Mene myOGOn kaupan muokkaussivulle ja lisää WooCommerce integraatio. Lisää verkkokauppasi osoite (url), API avain ja salainen avain.

Klikkaa päälle "Salli viimeisimpien muutosten päivitys". Jos käytät molempia integraatioita samaan aikaan, jätä tämä huomiotta.

 

Asenna lisäosa

 

Etsi verkkokauppasi lisäosa-sivulta OGOshipin lisäosa. Asenna ja aktivoi se.

 

 

Yhdistä myOGO-kauppa WooCommerceen

 

Luo tili myOGOon tai kirjaudu sisään.

Siirry kaupan muokkaussivulle.

Kopioi kauppias ID sekä salainen avain ja lisää ne WooCommercen asetussivulle.

Klikkaa tuodaksesi tuotteet OGOshipiin.

 

 

Tuotetiedot

 

Jos et halua tuoda kaikkia tuotteita OGOshipiin, klikkaa ruksi tuotesivulla olevaan laatikkoon "Älä vie OGOshipiin".

Jos myyt muunnelmatuotteita, muista asettaa jokaiselle tuotteelle oma tuotekoodi/SKU, muuten tuotteet eivät siirry myOGOn. Tuotekoodissa ei tulisi olla merkkejä / tai \.

 

Varmista integraatio

 

Lisää varaston määrää demopaikalle tuotesivulla.

Nyt voit nähdä varaston määrän tuotesivulla. Lataaminen voi kestää muutaman minuutin.

Klikkaa tuodaksesi tuotteiden varastosaldot OGOshipista WooCommerceen.

Siirry tuotesivulle ja tarkista varastosaldon määrä.

Varaston hallinta tuotetasolla tulee olla ruksittu ennen tietojen tuomista OGOshipista, jotta varastosaldo tulee oikein. Jos tämä ei ole ruksittu, mene myOGOon ja merkitse kaikki tuotteet muuttuneiksi. Sen jälkeen voit tuoda tuotteiden tiedot uudestaan WooCommerceen.

 

Toimitustapojen asettaminen

 

Kun integraatio on asennettu onnistuneesti tarjoamasi toimitustavat tulee kohdentaa myOGOssa.

Toimitustavat voi kohdistaa joko koodilla tai nimellä. Kaupan muokkaussivulla löydät toimitustavat. Klikkaa "ota käyttöön" kaikki tarjoamasi toimitustavat, sekä kopioi koodi/nimi verkkokauppaasi toimitustavan asetuksiin.

 

Tähtimerkin "*" käyttö toimitustapojen nimissä ja koodeissa

MyOGO tulkitsee tähden miksi tahansa merkiksi. Esim.

  1. "DHL*" luetaan samaksi kuin  "DHL-1" ja "DHL-test"
  2. "D*L" luetaan samaksi kuin "DtestL" ja "DYL"

 

Tarjoamme laajan valikoiman toimitustavoista.

DHL toimittaa nopeasti maailmanlaajuisesti.
Omniva on edullisempi, mutta hitaampi vaihtoehto.
GLS toimittaa Eurooppaan.

Mene WooCommercen asetuksiin ja valitse Shipping. Lisää shipping zoneja. Voit lisätä yhden tai monta toimitustapaa yhdelle zonelle.

Lisää hinta ja OGOshipin toimitustapa.

Kun kaikki toimitustavat verkkokaupastasi on kohdistettu OGOshipin toimitustapoihin, asetukset ovat valmiit. Jos haluat lisätietoa lue lisää toimitustavoista.

Huom!

Kun olet lähettänyt tuotteet OGOshipiin ja varastosaldot ovat kunnossa, muista ottaa käyttöön ajastettu tuotteiden tilan ja saldon päivitys.