Tilauksen tekeminen

Jos tuotteen eivät siirry myOGOon integraation kautta, tässä on ohjeet manuaaliseen tilauksen tekoon. Manuaalisesti tehdyt tilaukset eivät siirry verkkokaupan puolelle.

Siirry tilaus-sivulle ja klikkaa "lisää uusi"

Täytä tilaajan tiedot, nimi, osoite, sähköposti sekä puhelinnumero. Ilman näitä tietoja tilausta ei voida lähettää.

Lisää seuraavaan laatikkoon toimitustapa. Huom! Maa tulee olla valittuna ennen toimitustavan valintaa.

Nyt voit lisätä tuotteita tilaukselle.

Voit etsiä lisättäviä tuotteita nimen tai koodin avulla. Täytä tilattava määrä.

Täytä tullia varten lyhyt kuvaus tuotteesta. Lisää myös alkuperämaa.

Tilauksia voi myös tuoda excel-tiedostolla

 

Kun tilaus on muutettu "NEW"-tilaan, tilaus siirtyy varastolle keräilyyn ja lähetykseen. Jos tuotteita ei ole varastossa, tilausta ei lähetetä. Saat siitä tiedon sähköpostiin ja tilaus muuttuu "PENDING"-tilaan. Vasta kun tuotteita saapuu varastolle, tila muuttuu automaattisesti takaisin "NEW"-tilaan ja tilaus lähtee eteenpäin.

Voit halutessasi jakaa tilauksen kahtia ja lähettää tuotteet jotka ovat varastossa.

Jos haluat muokata tilausta, tallenna tilaus takaisin "DRAFT"-tilaan. Muista tallentaa tilaus takaisin "NEW"-tilaan, kun muutokset ovat valmiit.

Jos tilauksesta puuttuu toimitustapa, tilaus muuttuu "RESERVED"-tilaan. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, että tilaus on siirretty "RESERVED"-tilaan, ja vaatii toimenpiteitä. Lue lisää tilausten käsittelyn eri vaiheista.

Kun tilauksen status muuttuu "COLLECTING"-tilaan, ja tilausta täytyy vielä muuttaa, klikkaa "keskeytä ja laita selvitystilaan. Lue lisää tilauksen muuttamisesta.

Jos sinulla on kysyttävää tilauksesta, klikkaa "esitä kysymys tilaukseen liittyen", täytä lomake ja asiakaspalvelumme ottaa sinuun yhteyttä.

Jos haluat lisätä tilaukseen lisäliitteitä, esitteitä, käyttöohjeita tms. klikkaa tiedostojen kohdasta "choose file".

Varasto tulostaa dokumentin ja lisää sen lähetykseen. Voit myös toimittaa liitteet varastolle.

Liitteen hinta vaihtelee liitteen koosta tai tulostetusta dokumentista. Esim. tulostettu dokumentti 0,10€, pieni kevyt liite 0,25€. Jokaisen liitteen hinta vaihtelee koon mukaan, nämä katsotaan liite kerrallaan.

Lue myös tullidokumentin lisäämisestä.

Tarrat lisätään tilausten käsittelyn yhteydessä. Tarrat luodaan tuotesivulla. Lue lisää tuotetarroista.

Halutessasi tilaukseen voidaan myös lisätä omia tarrojasi. Tarrat tulee lähettää varastolle ja ne lisätään tuotteeseen tai pakkaukseen kun tilaus lähtee varastolta.

 

Jos haluat seurata liitteen varastosaldoa, tulee liite liittää verkkokaupan ostoskoriin tuotteena tuotekoodin kanssa. Tämä ei kuitenkaan ole pakollista. Varasto voi lisätä tarrat pyynnöstäsi.

Lue lisää lisäliitteistä lähetyksiin.

Omat pakkausmateriaalit maksavat 0,25 €/lähetys. Tätä voi pyytää asiakaspalvelusta service@ogoship.com

Kun olet tallentanut tilauksen "NEW"-tilaan, voit nähdä tilauksesi edistymisen tilaus-sivulla.