Sisäänosto

Mikä on sisäänosto

 

Ennen kuin lähetät tuotteitasi varastolle, sinun tulee tehdä sisäänosto myOGOssa. Tällöin varasto tietää saapuvista tuotteistasi. Nämä tiedot eivät siirry verkkokaupastasi tai muista ulkoisista lähteistä, se tulee tehdä myOGOssa.

Sisäänosto informoi varastoa saapuvien tuotteiden määrästä ja oletetusta saapumisajankohdasta. Kun tuotteet ovat saapuneet, varasto tarkistaa saapuneiden tuotteiden määrän verrattuna sisäänostossa ilmoitettuun määrään.

Tuotteita voi lisätä sisäänostoon joko excel-tiedostolla tai manuaalisesti.

 

Sisäänostoilmoitus on tärkeä osa luotettavaa sisäänoston käsittelyä NettiVarastossa.

Kaikissa tuotteissa tulee olla EAN-koodi tai SKU-koodi. Jos jostain syystä koodia ei ole mahdollista laittaa suoraan tuotteeseen, tulee samaa koodia käyttävät tuotteet pakata samaan laatikkoon.

Kaikki sisään saapuva tavara tulee merkitä paketin ulkopuolelle OGOshipin viitteellä, omalla sisäänoston viitteellä tai lähetyksen seurantakoodilla. Minimi vaatimuksena on verkkokaupan nimi selkeästi sisään tulevassa tavarassa.

Lue täältä tunnistamattomista saapuneista tuotteista.

 

Sisäänosto excel-tiedostolla

 

Lataa ProductList sisäänostosivulta tietokoneellesi myOGOssa.

Kun integraatio on asennettu ja tuotteet tuotu myOGOon rajapinnan kautta, tämä excel-tiedosto sisältää kaiken tuodun informaation tuotteista.

Sinun tulee täyttää vain varastolle saapuva määrä.

 

Huom! Voit myös tuoda uusia tuotetietoja myOGOon excel-tiedostolla.

 

Jos sinulla ei ole integraatiota tai haluat tuoda tuotetiedot ja sisäänostot excel-sisäänajolla, täytä vähintään seuraavat tiedot:

  • tuotekoodi
  • tuotenimi
  • myyntihinta
  • sisään saapuva lukumäärä (quantity)

 

Jos myyt tuotteita EU:n ulkopuolelle, täytä myös tullitiedot.

Tuotteiden tietoja voi tarvittaessa muokata myOGOssa tuotesivulla.

"Varastosaldo/stock" tarkoittaa sitä saldoa, mikä on tällä hetkellä varastolla. Tätä ei saa muokattua excel-tiedostolla myOGOon.

 

Kun olet valmis, tuo tiedosto takaisin järjestelmään lataamalla se sisäänostosivulla kohdassa "lataa tuotteet xlsx-tiedostosta"

Tuotelista tulee näkyviin sivun alalaitaan.

Muista täyttää tähdellä merkityt pakolliset kentät (*).

Varastolle saapuu monia toimituksia päivän aikana, joten on tärkeää käyttää toimittajasi antamaa viitettä.

 

Tuotteiden lisääminen manuaalisesti

 

Klikkaa myOGOssa sisäänostosivulla "lisää uusi".

Kun olet täyttänyt tarvittavat tiedot, lisää saapuvia tuotteita.

Täytä ainakin tuotteen nimi, koodi ja saapuva määrä. Jos haluat lisätä tuotetietolaatikoita, valitse oikealta haluamasi laatikot.

Jos myyt tuotteita EU:n ulkopuolelle, täytä myös tullitiedot. Näin tilaukset saadaan käsiteltyä nopeammin.

Sisäänoston lähettäminen varastolle

 

Sisäänostot tehdään luonnos- eli draft-tilassa. Voit muokata sisäänostoasi niin kauan kunnes muutat sen new-tilaan. Tällöin sisäänostostasi menee tieto varastoon, ja siellä osataan odottaa saapuvia tuotteitasi.

 

Huom! Katso, että kaikki tarvittava tieto on laitettu. Et voi enää muokata sisäänostoa kun se on muutettu NEW-tilaan.

 

Sisäänsaapuva tavara otetaan vastaan arkisin klo 8-16.

Kun tavarat ovat saapuneet varastolle, tila muuttuu RECEIVED-tilaksi. Varasto tarkistaa tuotteiden määrän ja hyllyttää ne varastopaikoille. Tämän jälkeen tilaksi muuttuu INSTOCK ja tuotteet ovat valmiina tilattavaksi.

 

Ilmoittamalla etukäteen suurista lähetyksistä tai sisäänostoista, varmistutaan, että tilaukset pääsevät lähtemään ilman viivytyksiä matkaan.

Esim.

  • sisäänostot yli 10 lavaa
  • kampanjat jotka tuplaavat normaalin volyymin
  • suuret lähetykset (esim. B2B) yli 100 riviä
  • uusien asiakkaiden ensimmäiset suuret sisäänostot

Riippuen tilanteesta, tarvitsemme ilmoituksen 1-2 viikkoa ennen. Ilmoitus tulee tehdä asiakaspalveluun osoitteeseen service@ogoship.com

Mitä paremmin kauppias pystyy arvioimaan kampanjat ja suuret lähetykset, sitä paremmin pystymme varautumaan niihin.