Hinnoittelumalli

Nettivaraston hinnoittelu perustuu suorituksiin, eli vain tehdystä työstä tai toiminnosta aiheutuu kuluja. Kulut muodostuvat seuraavista elementeistä:

  1. Tavaran vastaanotto
  2. Varastointi
  3. Lähetykset

Vastaanotto

Tavaran vastaanotto tehdään tuntityönä ja tämän kustannuksen suuruuteen asiakkaillamme on suuri vaikutus. Jos asiakkaamme on tehnyt järjestelmäämme ns. sisäänostoilmoituksen (stock Update), jossa listataan saapuvan toimituksen tuotenimikkeet ja saapuvat määrät per nimike, on saapuvan erän käsittely hyvin nopeaa.

Varastointi

Varastointi on yleisesti melko pieni kuluerä. Varastopaikkoja on eri kokoisia, mm. pientavarahyllyjä, lavapaikkoja ja puolilavapaikkoja. Kulu aiheutuu vain siltä hetkeltä, kun tavaraa on hyllyllä. Kun hylly tyhjenee, kulua ei siltä päivältä aiheudu. Lisäksi hyllyt pyritään hyllyttämään täyteen, myös useita nimikkeitä voidaan varastoida samalle hyllylle.

Lähetykset

Suurin osa kuluista yleisesti aiheutuu lähetyksien lähettämisestä, eli kulut aiheutuvat silloin, kun tapahtuu kauppaa. Lähetysten kustannukset koostuvat kolmesta osasta:

  1. Keräilyn ja pakkaamisen työn osuus esim. Tallinnassa listahinnalla 3,10 e (sisältää yhden tuotenimikkeen)
  2. Posti- / logistiikkamaksu esim. 2 - 10 euroa
  3. Käytetyt pakkaustarvikkeet käytön mukaan. Pakkaustarvikehinnasto on esitetty hinnastossamme. Esimerkiksi kuplapussi 0,33€