Verkkokauppa

Logistiikan ulkoistamisessa 3PL (Third Party Logistics) kumppanille verkkokauppa ulkoistaa varastonsa ja sitä kautta tuotetilausten lähetyslistat, keräämisen, pakkaamisen sekä varsinaisen lähettämisen. Monelle verkkokauppiaalle kv-markkinat aukeavat parhaiten nimenomaan 3PL kumppanin kanssa. Pienemmillä lähetysvolyymeillä on vaikea ylläpitää logistisia sopimuksia useiden rahtiyhtiöiden kanssa ja toisaalta maiden erot toimitustapamieltymysten osalta vaihtelevat. Jopa 85% Fortune 500 listan yrityksistä käyttää logistiikan hallinnassa 3PL kumppania. Tässä 10 hyvää syytä ulkoistaa logistiikka jo tänään!

Verkkokauppojen välinen kilpailu markkinaosuuksista kiristyy samalla kun markkinat yhtenäistyvät ja kuluttajien luottamus ylirajojen tapahtuvaan kaupankäyntiin kasvaa. Verkkokaupan perustamisen kynnys on madaltunut, verkkokauppojen määrä on kasvanut rajusti samalla kun markkinat ovat laajentuneet Euroopan laajuisiin kotimarkkinoihin.

Olemme keränneet 10 kohdan kasvusuunnitelman, jota seuraamalla voit taklata yleisimmät ongelmat. Lataa suunnitelma käyttöösi!

Tekoäly, keinoäly, koneoppiminen, big data ja algoritmit ovat nykypäivää jo monessa liiketoiminnassa. Monet suuryritykset käyttävät kehittynyttä teknologiaa liiketoiminnan kulmakivenä. Et kuluttajana aina edes huomaa, missä kaikkialla kulutustottumuksiasi ohjaa tekoäly tai toisin sanoin tehostettu äly. Tekoälyn ja koneoppimisen tuomat mahdollisuudet voivat tuntua kaukaiselta tulevaisuuden trendiltä, mutta keinoälyn hyödyntäminen on totta juuri nyt. Lue miten ottaa ensimmäiset askeleet kohti älykästä verkkokauppaa.

Kansainvälinen logistiikka aiheuttaa usein aloittaville verkkokaupoille harmaita hiuksia. Se mielletään vaikeaksi toteuttaa ja toisaalta aloittavan verkkokaupan neuvotteluasema kansainvälisesti toimivien rahtyhtiöiden kanssa ei aina parhaimmillaan ennen vakiintunutta volyymiä. Verkkokauppiaan kasvun kannalta kansainvälistyminen on kuitenkin suuri mahdollisuus, jota ei kannata jättää käyttämättä. Älä siis turhaan rajaa itseäsi ulos markkinoilta.

OPEN MODE -hanke on osa laajempaa logistiikkamarkkinan Smart Mobility -kehitysohjelmaa. Hanke käynnistyi Business Finlandin ja VTT:n tavoitteesta auttaa suomalaisia yrityksiä hyödyntämään liikenteen, logistiikan ja liikkumispalveluiden kansainvälisen murroksen tuomat uudet liiketoimintamahdollisuudet. OGOshipin OPEN MODE projektilla tavoitellaan 32 miljoonan euron liiketoimintaa vuoteen 2021 mennessä. Lue lisää!