Logistiikka

Logistiikan ulkoistamisessa 3PL (Third Party Logistics) kumppanille verkkokauppa ulkoistaa varastonsa ja sitä kautta tuotetilausten lähetyslistat, keräämisen, pakkaamisen sekä varsinaisen lähettämisen. Monelle verkkokauppiaalle kv-markkinat aukeavat parhaiten nimenomaan 3PL kumppanin kanssa. Pienemmillä lähetysvolyymeillä on vaikea ylläpitää logistisia sopimuksia useiden rahtiyhtiöiden kanssa ja toisaalta maiden erot toimitustapamieltymysten osalta vaihtelevat. Jopa 85% Fortune 500 listan yrityksistä käyttää logistiikan hallinnassa 3PL kumppania. Tässä 10 hyvää syytä ulkoistaa logistiikka jo tänään!

Kansainvälinen logistiikka aiheuttaa usein aloittaville verkkokaupoille harmaita hiuksia. Se mielletään vaikeaksi toteuttaa ja toisaalta aloittavan verkkokaupan neuvotteluasema kansainvälisesti toimivien rahtyhtiöiden kanssa ei aina parhaimmillaan ennen vakiintunutta volyymiä. Verkkokauppiaan kasvun kannalta kansainvälistyminen on kuitenkin suuri mahdollisuus, jota ei kannata jättää käyttämättä. Älä siis turhaan rajaa itseäsi ulos markkinoilta.

Pienet asiat ja yksityiskohdat merkitsevät. Artiks perustettiin kesäkuussa 2018 tuomaan tunnelmaa jokaiseen kotiin. Perustajien, Patrikin ja Henrikin, intohimo taiteeseen ja sisustamiseen vaikuttivat vahvasti päätökseen perustaa verkkokauppa, joka tarjoaa asiakkailleen uskomattoman laajan valikoiman ainutlaatuisia ja tyylikkäitä seinätaideteoksia - parhaaseen mahdolliseen hintaan, joustavasti kaikkialle maailmassa.

Kotimainen digikuluttaja tekee verkko-ostoksia yleensä suomenkielisistä verkkokaupoista. Maan rajat eivät kuitenkaan pidättele. Kaupan liiton selvityksen mukaan ulkomaisiin verkkokauppoihin valuu yli 40 prosenttia suomalaisten euroja. Rajat ylittävä verkkokauppa tarjoaa ennennäkemättömiä mahdollisuuksia, mutta myös haasteita. Lue miten tuplata myyntiä kv-markkinasta.

Verkkokauppiaan liiketoiminta on suurelta osin nimensä mukaisesti verkossa. Verkkokauppiaan myymälä on verkossa, asiakkaat ovat verkossa, asiakaspalvelu tapahtuu verkossa sekä ostamisen kiinnostuksen tekeminen tapahtuu verkossa. Tämä ei kuitenkaan takaa sitä, että verkkokauppias itse olisi ajasta ja paikasta riippumaton. Tuotteita lähetetään ja varastolla on päivittäistä askaretta. Verkkokauppa on kyllä verkossa, mutta fyysisten tuotteiden lähettäminen tarvitsee fyysistä läsnäoloa. Onko sinun verkkokauppasi jo verkossa?