NettiVarasto | Blogi

Verkkokauppa tarvitsee toimiakseen palvelimen, joka sijaitsee fyysisesti jossain. Yksi yleisimmistä vaihtoehdoista on jaetun ympäristön webhotelli, oma virtuaalipalvelin tai esim WooCommerce verkkokaupan WordPress-optimoitu palvelin. Palvelin asioita suunniteltaessa kannattaa muistaa, että verkkokaupan latausaika vaikuttaa verkkokaupan konversioon. Verkkokaupan latausaika on tutkimusten mukaan yhteydessä konversioon ja sivustolta poistumiseen. Vaikka sekunnin tai kahden ero latausajassa saattaa nopeasti ajateltuna tuntua pieneltä, voi sillä olla yllättävänkin suuri merkitys. Esimerkiksi Googlen tekemän tutkimuksen mukaan välitön poistumisprosentti kasvaa merkittävästi kolmen sekunnin jälkeen. Lue lisää vierasblogistamme! 

Logistiikan ulkoistamisessa 3PL (Third Party Logistics) kumppanille verkkokauppa ulkoistaa varastonsa ja sitä kautta tuotetilausten lähetyslistat, keräämisen, pakkaamisen sekä varsinaisen lähettämisen. Verkkokaupan tilaustiedot välittyvät automaattisesti varastopalveluita tarjoavan yrityksen järjestelmään, joka toimittaa tavarat asiakkaille. NettiVarasto on kerännyt 10 syytä miksi ihan jokaisen verkkokaupan kannattaa harkita ulkoistamista.

Verkkokauppiaan menestys on paljolti kiinni miten hyvin verkkokauppa ohjaa sivukävijöitä ostamaan tuotteita (konversion parantaminen) Ja toisaalta miten hyvin se suostuttelee asiakkaita ostamaan yhä uudelleen (asiakkaan elinkaaren kasvattaminen). Tiedätkö mikä ohjaa ostopäätöksiä ja valintoja? Mitkä tekijät vaikuttavat asenteisiimme? Entä käytökseemme? Lue lisää miten voit kasvattaa myyntiä suostuttelun kuuden pääperiaatteen avulla eli niin sanotulla suostuttelumarkkinoinnoilla!

Verkkokaupan kasvu jatkaa vauhtiaan - kuluttajien luottamus verkkokauppaan lisääntyy ja tilauksia lähetetään yhä enemmän kansainvälisesti. Kansainvälisessä kilpailussa pärjääminen edellyttää älykästä verkkokauppaa, kohderyhmää puhuttelevaa markkinointia, tehokasta logistista ketjua sekä toimitustapojen valikoimaa, joista jokainen löytää itselleen sopivan toimitustavan. Kerää parhaat vinkit verkkokaupan myynnin kasvattamiseen! 

Verkkokauppiaan liiketoiminta on suurelta osin nimensä mukaisesti verkossa. Verkkokauppiaan myymälä on verkossa, asiakkaat ovat verkossa, asiakaspalvelu tapahtuu verkossa sekä ostamisen kiinnostuksen tekeminen tapahtuu verkossa. Tämä ei kuitenkaan takaa sitä, että verkkokauppias itse olisi ajasta ja paikasta riippumaton. Tuotteita lähetetään ja varastolla on päivittäistä askaretta. Verkkokauppa on kyllä verkossa, mutta fyysisten tuotteiden lähettäminen tarvitsee fyysistä läsnäoloa. Onko sinun verkkokauppasi jo aidosti verkossa?