Case Tant och Farbror — Nopea kasvu ja laajentuminen edellyttävät tehokasta logistiikkaa

Case Tant och Farbror — Nopea kasvu ja laajentuminen edellyttävät tehokasta logistiikkaa

Tant och Fabror tai Aunts and Uncles, kuten brändi tunnetaan saksan- ja englanninkielisillä markkinoilla, on tunnetun huippuluokan asusteita valmistavan brändin tytäryhtiö. Heidän tavoitteenaan on valmistaa “laukkuja elämää varten”: laadukkaan tyylikkäitä, nykyaikaisia ja samaan aikaan klassisia, käytännöllisiä ja ympäristölle ystävällisiä laukkuja ja lompakoita.

Verkkokaupan nopea kasvu lisäsi radikaalisti toimitusmääriä

Yrityksen kasvaessa lisääntyivät myös haasteet saada kaikki tilaukset toimitettua nopeasti ja tehokkaasti. Yrityksestä vastaavat henkilöt työskentelivät kellon ympäri. Pakkaaminen ja lähettäminen sekä tuotteiden varastoiminen kävi kuitenkin liian haasteelliseksi hoitaa omin voimin. 

Ennen pitkää kävi siis ilmeiseksi, että nykyisellä työvoimalla he eivät pysyisi kasvavien myyntimäärien mukana. Yrityksen täytyisi joko palkata uutta henkilöstöä, tai löytää logistiikan ja varastoinnin hoitamiseen muita ratkaisuja. 

Riskien minimointi

Työvoiman palkkaamiseen liittyy aina lukuisia riskejä, alkaen korkeista työvoimakustannuksista. Myös rekrytointiprosessin läpikäyminen vie aikaa ja on työlästä: työpaikkailmoitusten laatiminen, pätevien hakijoiden läpikäyminen sekä haastattelu, palkkaneuvottelut ja perehdyttäminen vievät kaikki runsaasti aikaa.

Vaihtoehto oman henkilöstön palkkaamiselle on logistiikan ja varastoinnin ulkoistaminen kumppanille. 

Ratkaisuna 3PL

Nettivarasto/OGOship valikoitui Tant och Farbrorin kumppaniksi siksi, että se pystyi tarjoamaan Tant och Farbrorille täysin integroidun 3PL-palvelun tavaroiden toimittamiseen maailmanlaajuisesti. Koska Nettivarasto/OGOship tarjoaa mahdollisuuden monivarastointiin, asiakkaan on mahdollista varastoida tuotteitaan useassa eri lokaatiossa. Tämän ansiosta toimitusajat ovat nopeita ja toimitusketju tehokas. Lisäksi helpot integrointimahdollisuudet eri verkkokauppa-alustoihin tekevät palvelun käyttöönotosta vaivatonta. 

Asiakaslähtöinen asenne ratkaisi

Tant och Farbror oli vaikuttunut asiantuntevasta ja loistavasta asiakaspalvelusta, jota oli saatavilla asiakkaan omalla kielellä – tässä tapauksessa ruotsiksi. Vaikka valmista integraatiota Tant och Farbrorin käyttämään verkkokauppa-alustaan ei ollut saatavilla, uuden integraation toteuttaminen onnistui nopeasti ja helposti Nettivarasto/OGOshipin toimesta. 

Tulokset

Kun logistiikka ja varastointi on ulkoistettu luotettavalle 3PL-kumppanille, jää yritykselle nyt enemmän aikaa kehittää liiketoimintaa ja löytää uusia mahdollisuuksia. Yritys onkin laajentunut uusile markkinoille, ja jatkaa menestyksekästä kasvuaan.

Kun kasvuvauhti on kova, on kriittistä, että toimintaa helpottaa kumppani, johon voi luottaa.

Tutustu Nettivaraston palveluihin