TOP 3 asiaa, joihin kasvuhaluisen verkkokauppiaan kannattaa keskittyä

TOP 3 asiaa, joihin kasvuhaluisen verkkokauppiaan kannattaa keskittyä

... keräilyn, pakkaamisen ja postituksen sijaan.

Verkkokauppayrittäjänä sinulla on mitä todennäköisimmin pitkä tehtävälista, jonka perässä on hankala pysyä. Tai ehkä mitään listaa ei edes ole, vaan kaikki pyörii päässäsi yhtenä möykkynä odottamassa sopivaa hetkeä, jolloin saisit puitua ajatuksesi läpi.

Tietyt asiat ovat kyllä selviä. Jos tavoitteesi on liiketoiminnan kasvattaminen, tulisi ensimmäisen prioriteetin olla myynnin lisääminen.  

3PL vapauttaa aikaasi tärkeämmille asioille

Yksi 3PL:n keskeisistä eduista on se, että se vapauttaa aikaasi rutiinitehtäviä tärkeämmille asioille. Tässä on kolme ideaa siihen, mihin vapautuneen ajan voi käyttää. Siis: kolme ideaa uusien asiakkaiden hankkimiseen ja liiketoiminnan kasvattamiseen, joihin sinulla vapautuu aikaa pakkaamiseen ja postitukseen käytetyn ajan sijaan.

1. Vastuullisuus ja ekologisuus

Greta Thunberg puki sanoiksi kasvavan huolen ympäristön tilasta ja siitä, että ratkaisuilla alkaa olla kiire. Lähes kaikki milleniaalit ja nuoremmat sukupuolvet pystyvät samaistumaan hänen sanomaansa. Nämä samat nuoret ovat niitä diginatiiveja, jotka tekevät ostoksensa mielummin verkossa, kuin raahautuvat fyysiseen liikkeeseen. Mahdollisesti juuri sinun verkkokaupassasi.

OGOshipin tarjontaan kuuluu useita ratkaisuja, joilla verkkokaupan logistiikan ekologisuutta voidaan parantaa. Nämä blogiartikkelit selventävät miten: minimizing the carbon footprint of chronic returners sekä advice on improving your entire business’ carbon footprint.

2. Automaation hyödyntäminen

Se, minkä voi automatisoida, kannattaa automatisoida. Monille verkkokaupoille elintärkeä myyntikanava sosiaalinen media on yksi niistä asioista, jonka hallintaan automaatiotyökalut voivat tuoda kaivattua helpotusta. Tutustu työkaluihin, kuten Hootsuite, BuzzSumo tai Planoly, ja katso olisiko niistä apua tehostamaan ajankäyttöäsi.

3. Keskity kansainvälistymiseen

Verkkokauppa ei tunne rajoja ja asiakkaalle Riihimäki on yhtä lähellä kuin Rooma. Silti kansainväliseen kauppaan kuuluu aina omat kiemuransa, tullimuodollisuuksineen, lähetystapoineen ja logistiikkaketjuineen.

Verkkokaupan lanseeraaminen kansainvälisille markkinoille on huomattavasti helpompaa, kun tukena on asiantunteva 3PL-palveluntarjoaja ja tämän luotettavat ja tehokkaat logistiikkaketjut.