Verkkokauppiaan 10 kohdan kasvusuunnitelma

Verkkokauppojen välinen kilpailu markkinaosuuksista kiristyy samalla kun markkinat yhtenäistyvät ja kuluttajien luottamus ylirajojen tapahtuvaan kaupankäyntiin kasvaa. Verkkokaupan perustamisen kynnys on madaltunut, verkkokauppojen määrä on kasvanut rajusti samalla kun markkinat ovat laajentuneet Euroopan laajuisiin kotimarkkinoihin.

Usein verkkokauppa käynnistetään hiomalla sisältö ja sivurakenne valmiiksi. Ongelmat liiketoiminnassa näkyvät vasta kun verkkokauppa on ollut muutaman viikon pystyssä, eikä kauppa käy toivotusti. Huomataan, ettei verkkokaupassa käy riittävästä kävijöitä, jotta asetetut myyntitavoitteet voisivat edes toteutua.

Olemme keränneet verkkokauppiaan 10 kohdan kasvusuunnitelman, jota seuraamalla voit taklata yleisimmät ongelmat.

Verkkokaupan myynnin kehittämisessä tärkeintä on aloittaa

Kehittämisen voi aloitaa esimerkiksi lisäämällä kävijöitä markkinoinnilla ja hakukonelöydettävyydellä, parantamalla kävijöiden ostamisprosenttia, sitouttamalla asiakkaita uudelleen ostoihin. Keinoja on paljon, tärkeintä on löytää ne kanavat ja keinot, jotka puhuttelevat juuri sinun kohderyhmääsi ja tuottavat sellaista toimintaa joka lisää myyntiä.

Aloittamisen haasteena on usein ajankäyttö. Verkkokauppias vastaa usein monesta liiketoiminnan prosessista ja myynti sekä markkinointi ovat usein taka-alalla muiden kiireiden vuoksi. Ulkoistamalla varastoinnin ja logistiikan NettiVarastolle voit varmistaa, että voit keskittyä verkkokaupassa oleelliseen, eli myyntiä tuottavaan tekemiseen!

Lataa opas käyttöösi alla olevalla lomakkeella.